روش های تولید محتوا عنوانی است که نویسنده وبسایت entrepreneur برای این مقاله برگزیده است. نویسنده در این مقاله تلاش میکند ۸ روش مناسب برای تولید محتوا را به بیانی ساده برای علاقهمندان به حوزه تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال بیان کند. زمان حدودی برای مطالعه این مطلب ۳ دقیقه است.
درست است که محتوا پادشاه است، اما محتوای پویایی که مشارکت مخاطب را بالا ببرد برگ برنده شماست.
وبسایت شما فقط چند ثانیه فرصت دارد تا یک مخاطب را جذب کند. بنابراین در خصوص مقالاتی که میخوانید، سخنرانیهایی که میشنوید و کتابهایی که آغاز میکنید فکر کنید. اولین مواجه با سایت شما بسیار تعیین کننده است برای اینکه مخاطب تصمیم بگیرد زمان بیشتری را برای دیدن، شنیدن و خواندن محتواهایی سایت شما صرف کند یا اینکه صفحه را ببندد. بنابراین رقابت زیادی وجود دارد برای اینکه بتوانیم مخاطب را مجاب کنیم زمان بیشتری را در سایت ما صرف کند و آن را به دیگران توصیه کند یا اینکه آن را ببندد و به سراغ سایت رقیب ما برود. این مهم محقق نمیشود مگر با تولید محتواهای هوشمند، پویا و جذاب؛ این مهم محقق نمی شود مگر با رعایت روش های تولید محتوا.
.
محتوای جذاب و مرتبطی که بتواند مشتری را وارد سایت ما کند و او را تشویق کند آن محتوی را بخواند و از سایر قسمتهای وبسایت ما نیز دیدن کند، بدون شک از مهمترین عناصر بازاریابی محتوا در دنیای امروز است. چراکه امروزه بسیاری از مشتریان از طریق جستجو در فضای وب است که خدمات و محصولات خود را انتخاب و خرید میکنند. بدیهی است اگر بتوانیم محتواهایی تولید کنیم که موتورهای جستجو آن را مرتبط تشخیص بدهند و در رتبههای بالاتری نمایش دهند ما مشتریان بیشتری را میتوانیم جذب کنیم ازاینرو آشنایی با روشهایی که ما را در خلق ایده مناسب برای تولید محتوا یاری میکند بسیار حائز اهمیت است.
روش های تولید محتوا
در قسمت تلاش می شود ۸ روش کلیدی و موثر که به شما کمک می کند تا ایده هایی مناسب برای تولید محتواهای جذاب و موثر بدست آورید معرفی شود. تلاش کنید این روش ها را به کار ببندید تا بتوایند وب سایت و سایر ابزار های بازاریابی دیجیتال خود را متمایز کنید.
یک: کتاب و مقالات مرتبط را بخوانید
مطالعات خود را خلاصهنویسی کنید و ایدههای خود را مستندسازی کنید. ایدهایتان را در ذهن نگه ندارید آنها را مکتوب کنید بعد از مدتی پروندههای متعدد و جذابی از ایدههای متنوع خواهید داشت.
دو: جلسات طوفان فکری برپا کنید
برای این کار تیمی پویا از مشاوران مورد اعتماد و خلاق را درگیر کنید. برخورداری از یک تیم پویا و خوشفکر و بهرهگیری از نظرات آنان یکی از بهترین روشها برای تولید و بهبود ایدههای خلاقانه میباشد. یادتان باشد تولید محتوا و خلق ایدههای نو و جذاب یک کار تیمی است و نیازمند مشارکت همه اعضای تیم میباشد.
سه: روی توسعه فردی خود سرمایهگذاری کنید
یک ضربالمثل ژاپنی است که میگوید: شما اول خودتان را بسازید و در مسیر شکوفایی خویش حرکت کنید به دنبال آن خلاقیت هم میآید. فردی که دائم در حال تلاش و یادگیری برای رشد فردی است، زیاد میبیند، زیاد میخواند و با انسانهای موفق گفتگو میکند همه اینها علاوه بر اینکه شما را رشد میدهد میتواند ایدههایی خلاقانه برای تولید محتوا نیز در اختیارتان قرار دهد.
چهار: با سؤال آغاز کنید
این فقط متوجه شما نمیشود بلکه درخصوص مشاوران و همکاران شما نیز صدق میکند. همیشه باید به این فکر کنید مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند؟ در خصوص خدمات و محصولات شما بیشتر دنبال چه میگردند؟ با چه کلیدواژههایی آنها را در اینترنت جستجو میکنند؟. این سؤالات اساسی به شما بینش میدهد و شما را راهنمایی میکند چه محتواهایی را تولید کنید.
پنج: نظرات مخالف را دریابید
مشتریان قرار نیست ما را استخدام کنند، نیاز نیست همیشه با نظر آنها موافق باشید اما برای بهبود کسبوکارتان باید نظرات مشتریان خود را دریافت کنید و بهدقت بررسی نمایید. گاهی نظرات مخالف باعث میشود دریچههای جدیدی در برابر شما باز شود و همچنین پی به برخی موارد ببرید که قبل از آن کمتر بدان توجه کرده بودید. پس تلاش کنید هر آنچه را به بهبود کسبوکار شما کمک میکند بیابید و از آن استفاده کنید.
شش: یک داستان ایجاد کنید
استفاده از داستان برای انتقال یک مفهوم خاص ما را وادار میکند تا روی ایده خود بیشتر کار کنیم و آن را به شکل اثربخشتری منتقل کنیم. سعی کنید برای اطرافیان قابل اعتمادتان داستان ایده خود را شرح دهید. از کجا شروع شد؟ آیندهای که برای آن متصور هستید را شرح دهید و بگویید از چه مسیرهای پرتلاطمی برای رسیدن به آن قرار است طی مسیر کنید.
هفت: با دیگران مصاحبه کنید
مصاحبه یک روش بسیار فوقالعاده برای یادگیری، به دست آوردن ایدههای جدید و عاملی مؤثر برای بازاریابی محتوا میباشد. این در حالی است که علاوه بر موارد مذکور خود این مصاحبهای که انجام میدهید محتواهای شنیداری و دیداری جذاب و اثربخشی را برای وبسایت شما تولید میکند. بنابراین هم ایدههای جدید برای تولید محتوا پیدا کردید و همزمان برای سایت خود محتواهای ارزشمند نیز تولید میکنید.
هشت: شبکههای اجتماعی را دریابید
بدون شک امروزه شبکه های اجتماعی ابزاری ارزشمند برای خلق ایده های نو و ابزاری قدرتمند در بازاریابی محتوا به شمار می رود. شما وقتی وارد جوامع اجتماعی هوشمند و اثربخش میشوید بلافاصله از سؤالها و بحثهایی که صورت میگیرد میتوانید دانش و ایدههای ارزشمندی را به دست آورید. درعینحال هم از دیگران کمک میگیرید و هم میتوانید به دیگران کمک کنید و شبکهسازیهای که اتفاق میافتد برای رشد کسبوکار شما نیز مهم و سودمند خواهد بود.
و در پایان اینکه بدانیم محتواهایی که تولید میکنید باید متنوع و هدفمند باشد. باید صفحه اول شما شامل این موارد باشد: نتایج مورد انتظار مشتری، حداقل یک ویدئو و همچنین متن که بهتر است مطالعه آن بیشتر از ۷ ثانیه طول نکشد. منوی سایت شما باید شامل نمونه کارها، لیست مشتریان، مقالات مرتبط، بیوگرافی، اطلاعات تماس، معرفی خدمات و محصولات و ویدئوهایی مرتبطی که تولید نمودهاید باشد.
در این مقاله کوتاه تلاش شد مهمترین تکنیکهای خلق ایده برای تولید محتوای پویا و جذاب بیان شود بدون شک این مطلب با بیان نظرات و دیدگاههای شما کاملتر میشود. به نظر شما از چه روشهای دیگری میتوان برای تولید محتوای پویا و جذاب استفاده نمود؟ ازنظر شما چه محتوایی تعامل مخاطب در رسانه ما را افزایش می دهد؟ نظرتان را همینجا برای ما و مخاطبان محتوای هوشمند بنویسید. درصورتیکه از این مطلب استفاده کردید برای دیگران به اشتراک بگذارید.
منبع: وب سایت entrepreneur
