تماس ۶۱ ۳۴ ۸۸ ۴۰ ۰۲۱

آدرس بلوار کشاورز، نبش خیابان ۱۶آذر، پلاک ۷۸ ، واحد ۴۰۱

تجربه لیندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چگونه می‌توانیم آن را بهبود بدهیم؟

محتوای هوشمند > مقالات > تجربه لیندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چگونه می‌توانیم آن را بهبود بدهیم؟
تجربه لندینگ پیج در بازاریابی محتوا

تعریف تجربه لندینگ پیج یا صفحه فرود (Landing Page Experience or LPE)

کاربران از طریق لینک‌هایی که موتورهای جستجوگر به آنها نشان می‌دهد و یا از راه های دیگری نظیر‌ پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کلیک کرده و وارد صفحات شما می شوند. به تجربه‌ی ورود کاربر به این صفحات، تجربه لندینگ پیج یا تجربه صفحه فرود گفته می‌شود.
بخشی از این تجربه شناختی (ارزیابی منطقی) است و بخش دیگر به طور ناگزیر عاطفی (چگونگی احساس در مورد صفحه) خواهد بود و در ادامه متن به بررسی آن خواهیم پرداخت.

دستورالعمل‌هایی برای بهبود تجربه لندینگ پیج‌ها

بهترین راه برای بهبود تجربه لیندینگ پیج ها ، آشنا شدن بیشتر با ابعاد مختلف این مفهوم است.
برنامه Google Adwords، چندین دستورالعمل برای بهبود تجربه لندینگ‌پیج را ارائه داده است، اما در ادامه این متن و همچنین در مقاله‌ی بعدی (۴۶ نکته طلایی برای طراحی و بهینه سازی لندینگ پیج‌ها) نکاتی را در راستای تهیه فهرست شخصی خودتان، به شما خواهیم آموخت. زیرا شما نیز به عنوان یک کاربر در زندگی آنلاین وارد صفحات بسیاری شده اید، و به راحتی می توانید کیفیت یک لندینگ پیج را ارزیابی کنید.

در ادامه متن لیستی از زوایای مختلف تجربه لندینگ پیج را تهیه کرده ایم:

مرتبط بودن لندینگ پیج

• آیا محتوای شما با توصیفات مطرح شده تان مرتبط است؟
کاربران URL شما را از طریق نتایجی که موتورهای جستجو نمایش داده اند، از طریق پست هایی که در رسانه های اجتماعی منتشر کرده اید، و توسط بنر ها، لینک های داخلی و غیره پیدا می کنند. آیا توصیفات شما (محتوای تبلیغاتی، توضیحات متا یا هر چیز دیگری) با آنچه کاربر انتظار دارد، متناسب می باشد؟

• میزان مناسب اختصاصی کردن:
من اگر به دنبال مشخصات خودروهای مرسدس بنز هستم، به کسب اطلاعات درباره اتومبیل های دیگر علاقه ای ندارم (محتوای کلی تر) و همچنین این مسیله در مورد فردی که به دنبال مشخصات مرسدس سری E است صدق می‌کند زیرا دیگر او عبلقه ندارد در مورد مدل‌های دیگر مرسدس بنز بداند (محتوای بیشتر خاص تر). میزان مناسب اختصاصی بودن محتوا، از شاخصه بسیار مهم در پیش بینی رضایت کاربر از صفحه شماست.

• علاقه ها و نیازهای شخصیت های هدف:
تلاش برای راضی نگه داشتن همه، احتمالا منجر به ایجاد ناراضی در همه خواهد شد. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که شخصیت های هدف مورد نظرتان چه کسانی هستند و مطمئن شوید که محتوای شما متناسب با نیازها و منافع آنهاست.

مفید بودن محتوا در تجربه لندینگ پیج

مفید بودن محتوا

آیا محتوای شما برای بازدیدکنندگان ارزش آفرینی می کند؟ همانطور که Google در مفهوم میکرو لحظه ای پیشنهاد می کند، صفحه شما باید در یکی از موارد زیر به کاربر کمک کند، در غیراینصورت تجربه نهایی لندینگ پیج شما دست نخواهید یافت، حتی اگر در ایجاد محتوا و طراحی صفحات وب تمام تلاش خود را کرده باشید.

اصالت محتوا

به استثنا کاربرانی که با موضوع آشنایی ندارند، بازدیدکنندگان صفحه شما براساس صفحات دیگری که قبلا بازدید کرده اند، انتظارات و تجربه ها را دارند. شما تنها زمانی قادر هستید کاربر را خوشحال کنید که فراتر از انتظار او قدم بردارید. اصالت محتوا یکی از بهترین راه حل ها برای این چالش است.

به روز بودن لندینگ پیج

بجز پژوهشگران تاریخی، هیچ کس دلش نمی خواهد محتوای تاریخ گذشته بخواند. به روز بودن محتوا را از دو منظر می توان بررسی کرد:
• به روز بودن محتوا
تصور کنید که وارد صفحه ای با عنوان “آخرین کتاب‌های حوزه بازاریابی محتوا” شده‌ایم اما آخرین کتاب موجود در لیست، متعلق به سال ۲۰۱۰ می باشد. چنین مسیله‌ای تجربه ی ورود ما به این صفحه را خراب می کند. بنابراین فراهم کردن اطلاعات مرتبط و متناسب با موضوع، جنبه مهمی از به روز بودن محتوا است.
• به روز بودن متن
حالا اجازه بدهید مورد دیگری را در نظر بگیریم. به طور مثال کاربر به دنبال مطالبی در مورد ترفندهای مذاکره میگرد، و یکی از معتبرترین منابع این موضوع، کتاب فنون مذاکره از محمدرضا شعبانعلی می باشد که چند سال پیش منتشر شده است. کسی که در این حوزه حرفه ای نیست، احساس خواهد کرد که به یک صفحه تاریخ گذشته وارد شده است. بنابراین می توانید با تعریف واژه‌ها و اصطلاحات شروع کنید و سپس جایگاه و موقعیت محمدرضا شعبانعلی را در حوزه مذاکره توضیح دهید. پس از آن کاربر تحت تاثیر خواهد گرفت که این ترفندهای مذاکره بسیار زیرکانه هستند زیرا چندین سال است که به کار گرفته می شود.
• استفاده از محتوای همیشه سبز
این شیوه نیز یکی از اقدامات کاربردی است و توسط آن می توانید برای کاربر احساس به روز بودن را ایجاد کنید.

شفاف بودن منظور

اکثر صفحات تنها با یک هدف طراحی نشده اند. بسیاری از افراد می خواهید محتوای ارزشمندی را برای کاربران تولید کنند، اما در عین حال درخواست ثبت ایمیل مخاطب را نیز دارند. همچنین می‌خواهند برخی از تبلیغات گوگل نیز بر روی صفحه آنها می باشد زیرا امیدوار هستند کاربر بر روی آنها کلیک کند و اندکی درآمد کسب کنند. شفافیت یعنی اجازه دهید کاربر تمامی این موارد را بداند. با چنین تعریفی، توصیه های زیادی برای بهبود شفافیت وجود دارد. به چند مورد از آنها توجه کنید:
• اجازه دهید بازدیدکنندگان بدانند که چه کسی هستید و در کجا هستند.
• آنها را از کسب و کار خود و یا دلایل ایجاد صفحاتتان مطلع کنید.
• قبل از ارزش‌آفرینی برای کاربر، از آنها درخواست نکنید که ایمیلشان را ثبت کنند. ضمن اینکه به کاربر اطلاع دهید قرار است پس از ثبت ایمیل، چه چیزی دریافت کنند.
• بین محتوای اصلی و محتوای متنی (لینک های مرتبط، لینک های وابسته، call-to-action، و غیره) تمایز ایجاد کنید.

ساختار صفحه

با وجود اینکه استفاده از تگ های H1 و H2 و یا کارهای گرافیکی نظیر بولد کردن نوشته به کسب رتبه بهتر سئو کمک می کند و رفتار صحیحی است، اما دلیل اصلی قالب بندی، سهولت خواندن و بهبود تجربه خواندن است.
بنابراین به میزانی که کاربر از خواندن مطالب صفحه رضایت داشته باشد، در صفحه شما می‌ماند و از همین طریق ماشین های خودکار گوگل متوجه می شوند که شما گزینه مناسب برای پاسخدهی به کاربران هستید.

سهولت در جهت یابی

جهت یابی دارای دو جنبه متفاوت می باشد:
• دورن صفحه شما
• در میان وب سایت‌تان
بخش مهمی از مخاطبان شما را کاربران تلفن‌های همراه بر می گیرند، ضمن اینکه مسئله جهت یابی در تلفن همراه و دسکتاپ دو موضوع جداگانه می باشند، بنابراین نباید هیچ‌یک از این دو بر دیگری سایه بیاندازد.

مدت زمان بارگذاری صفحه

مدت زمان بارگذاری صفحه، یکی از المان های بسیار مهم در تجربه کاربر است. اگر بارگذاری صفحه طولانی شود، ممکن است کاربر قبل از اینکه صفحه کاملا باز شود، آن را ببندد.

زمان ماندن

تمام مواردی که در بالا بیان شد می تواند بر میزان ماندن کاربر در صفحه موثر باشد. بنابراین زمان حضور کاربر در صفحه یک متغییر وابسته است،‌ نه یک متغیر مستقل. ضمن اینکه با توجه به نکات بیان شده،‌ طول نوشته نیز یکی از فاکتورهای مهم است. بنابراین منطقی است که زمان ماندن کاربر در صفحه را یکی از شاخص های تجربه کاربر در نظر بگیریم.

منبع: Webmindset

صدیقه نظری هستم…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *