تماس ۶۱ ۳۴ ۸۸ ۴۰ ۰۲۱

آدرس بلوار کشاورز، نبش خیابان ۱۶آذر، پلاک ۷۸ ، واحد ۴۰۱

آیا از رویکرد جدید گوگل برای ارزیابی وب‌سایت‌ها مطلع هستید؟

محتوای هوشمند > مقالات > آیا از رویکرد جدید گوگل برای ارزیابی وب‌سایت‌ها مطلع هستید؟
تصویر شاخص ارزیابی گوگل

یکی از تکنیک‌هایی که در دهه‌ی اخیر برای سئو بکار گرفته می‌شد، نوشتن مقاله‌های متمرکز بر کلمات کلیدی بود. مدتها بود که متخصصین سئو به مشتریان خود توصیه می‌کردند تا آنجا که ممکن است از کلمات کلیدی موردنظرشان در متن مقاله‌ها استفاده کنند.

به طور مثال اگر فردی در خصوص بازاریابی محتوا مطلبی را منتشر می‌کرد و قصد داشت که در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو نمایش داده شود، تا حد ممکن واژه بازاریابی محتوا را در متن مقالاتش بکار می‌برد.

بازاریابی محتوا مطرح‌ترین راهکار در بازاریابی عصر حاضر است. قطعا راهکارهای دیگری نیز در کنار بازاریابی محتوا وجود دارد، اما به عقیده بیشتر متخصصان بازاریابی محتوا موثرترین راهکار در این زمینه می‌باشد. اگر قصد دارید با بازاریابی محتوا بیشتر آشنا شوید و بازاریابی محتوا را …

همانطور که در متن بالا مشاهده می‌کنید،‌ میزان بکار‌ بردن کلمات‌کلیدی، یکی از ملاک‌های اصلی موفقیت در بحث سئو بود. اما پس از به روز رسانی و برخی تغییرات در الگوریتم‌های جستجو، گوگل مقالاتی را که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده بودند،‌ به عنوان SEO black-hat و متقلب شناسایی کرد.
پس از آن، متخصصین سئو دریافتند که با توجه به این الگوریتم‌های جدید گوگل،‌ باید از دامنه مجاز کلمات کلیدی که عموما بین ۱.۵ تا ۳.۴ درصد می‌باشد، استفاده کنند.
امروزه همه می‌دانند که تراکم بالای کلمات کلیدی، شاخص قابل اطمینانی برای ارزیابی مرتبط بودن متن با کلمه ی عنوان شده نیست. البته با وجود اینکه گوگل در حال تبدیل شدن به یک ماشین یادگیری خودکار است و مانند گذشته دارای الگوریتم‌های جستجوی مشخصی نمی‌باشد، اما هنوز هم راه‌حل‌هایی برای جایگزین کردن آن با شیوه قدیمی استفاده از تراکم مشخص کلمات کلیدی وجود دارد.

تحلیل ساختار معنایی (Semantic Structure Analysis)

رویکرد جدیدی که در ارزیابی مقالات و صفحات وب بکار گرفته می‌شود، تحلیل ساختار معنایی است. همچنین به نظر می‌رسد یکی از مهمترین شاخص‌های این نوع ارزیابی،‌ شاخص‌ نهفته معنایی LSI می‌باشد.

در کنار محاسبات پیچیده ریاضی، برای درک بهتر از عملکرد شاخص‌های نهفته معنایی LSI به مثال زیر توجه کنید:

دو مقاله را در نظر بگیرید که تیتر آن‌ها Apple است و فرض کنید که هر دو ۵ درصد کلمات کلیدی را در متن بکار برده‌اند. ما چطور می‌توانیم تشخیص بدهیم که کدام یک از مقالات درباره برند اپل صحبت می‌کند که تولید کننده گوشی تلفن همراه می‌باشد و کدامیک درباره میوه سیب است که در زبان انگلیسی اپل نامیده می‌شود؟

بسیار ساده است. کافی‌ست به کلمات دیگری که در مقاله بکار رفته نگاهی بیندازید. اگر این کلمات مرتبط با تکنولوژی بودند (مانند موبایل، اتصال، صفحه نمایش، لمس و غیره)، می‌توان آن را به عنوان یک مقاله فنی حساب کرد. اما اگر کلمات مرتبط با سلامتی مانند مزه، سم، هضم در آن متن یافت شود، بسیار محتمل است که آن مقاله در خصوص میوه سیب باشد.
همین شیوه را می‌توان برای ارزیابی و مقایسه دو مقاله مرتبط که تیتر یکسان دارند، نیز بکار برد.
به طور مثال اگر مقاله‌ای با موضوع بازاریابی محتوا وجود داشته باشد، احتمالا در کنار کلمه کلیدی، کلمات مرتبط دیگری نیز در متن مقاله باشد. به طور کلی می‌توان گفت که در بخشی از مقاله می‌بایست اشاره‌ای به مفهوم استراتژی محتوا شده باشد و یا بطور مثال در بخش‌های دیگر مقاله، کلمات مزتبط با انواع محتوا را مشاهده کرد.

منبع: Webmindset

 

صدیقه نظری هستم…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *